2007-08-07

Seg

Vet liksom inte vad jag ska skriva. Det finns en hel del inne i mig som vill ut, inte för att jag vet exakt vad och hur det ska formuleras, men ut vill det.

Jag är nog för trött just idag för att göra något åt det, men någon annan dag kanske. När jag varit ledig från jobbet ett tag kanske. Nu är jag ju inne på en lång arbetsvecka, har onsdag, torsdag, lördag, söndag och måndag kvar. Lite ledig på fredag blir jag dock, men då vill mor min att jag ska fixa på mitt rum för att vi får fint främmande och ska jag vara ärlig så ser det ut som om detta innebär att jag inte får så ledigt på min lediga fredag.

Jag kan förresten orda lite om sommarjobbet. Jag ska inte klaga, jag har trivts med det. Hade jag inte jobbat hade jag klättrat på väggarna och hade jag jobbat någon annanstans kanske jag inte trivts så bra.

Men nu börjar jag för fasen bli riktigt trött. Känns inte som om jag har varit ledig mer än någon dag då och då sedan i påskas. Alltid något har det varit. Och jag känner att det inte händer så mycket nya spännande saker på mitt jobb. Man gör samma sak dag ut och dag in känns det lite som. Upp med pensionärerna, tvätta dem som behöver det, torka dem i ändan, ge dem frukost, lägga de som behöver vila, ge dem förmiddagskaffe, ta ut på promenad om det går, ge dem lunch, ta dem som behöver vila till deras sängar, ge dem kaffe på eftermiddagen. Osv osv osv...osv. Ska inte klaga, men nu är jag trött. Sover lite lite.

Sen börjar det ganska snart bli dags att tänka på hemresan till norrland. Skolan börjar i september.
Okej, jag ska göra Örebro som fasen några veckor nu när jobbet är klart, men sen är det faktiskt dags att packa sina väskor.

Det ska bli spännande. Både att vara ledig i Örebro och vara ledig i Umeå... och sedan ge sig på resten av kroppen under höstterminen.

Bla bla bla...

Jag är trött och det finns inget inom mig som hindrar skiten från att flöda ut över tangentbordet.

Gokväll!

Inga kommentarer: