2009-06-14

Släp

Jag har ju varit lite efter i mitt projektarbete, jag är det fortfarande, har en hel del kvar innan jag kan lämna in en uppsats (det går ju lite trögt med skrivandet när man jobbar 100 % och på fritiden är död som en surströmming i skallen, att jobba förmiddagar är inte så bra för intellektet alla gånger). 
Idag är det söndag och jag har kommit tillbaka till mina sinnen efter en arbetsvecka, imorgon börjar en ny, så nu passar jag på att arbeta lite med mitt projekt.
Har åter lyssnat på intervjun med psykiatriprofessorn, helt klart den svåraste att sammanfatta, långa utsvävningar i olika riktningar. Helt klart intressanta resonemang om ämnet, men som sagt inte helt lätt att citera och ta anteckningar ifrån. Nu är dock den biten klar, det ska bara renskrivas.

Ibland har jag känt att det är tungt att ha detta släpande samtidigt som jag har ett sommarjobb att gå till, men jag blir nästan varje gång jag pysslar med mitt ämne glad åt att jag begåvats med att få arbeta med det. Kan inte komma på något intressantare att läsa in mig på än modern neurokirurgi på psykiatriska sjukdomar.
Jag vet vad jag vill forska på nu, det finns säkert en hel del annat intressant också, men just detta ligger mig varmt om hjärtat. Nu gäller det bara att ordna så att jag får fortsätta med det.

Inga kommentarer: