2009-06-18

Cykeln

Pedalen gick av på min kronan-cykel för ett par veckor sedan.
Dagens uppdrag blev således att ta mig ner på stan i finvädret och köpa nya pedaler. 
Jag strosade ner från Carlshem och i tunneln nedanför min lägenhet, den mellan Carlshem och Gimonäs, stod en lirare och spelade saxofon. Det tyckte jag var trevligt, så jag sa hej. Han vinkade tillbaka.

På cykelaffärn skrattade de nästan åt mig när jag sa att jag skulle laga min cykel själv, för jag har uppenbarligen ingen koll, gängor hit och skruvningar dit. Nåja, jag kom därifrån med pedaler och smörjmedel. 

Väl hemma upptäckte jag att de gamla pedalerna satt fast som fasen. Helvetes jävlar vad de satt hårt och i skrivande stund tror jag att de fortfarande sitter fast. Jag gav upp, gick och åt istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ge inte upp! Det är kul att pilla själv med cykeln, finns massor av bra tips på nätet, du ska nog se att du får loss pedalerna till slut, fixa bra hävarm så löser det sig :)