2009-06-19

Årets ljusaste dag sägs det

Det är midsommar och det måste firas, just nu har mina grannar någon sorts firande, jag vet inte exakt hur de firar, men uppenbarligen hyllar de sommaren med en massa ljud. Jag ska börja jobba kvart i sju imorgon bitti. 

Det är midsommar och det märktes även igår, när jag var på stormarknaden. Varenda jävla barnfamilj hade bestämt sig för att köpa jordgubbar och något annat som passar att äta på sommaren. Jag vet inte om det alltid har varit så här hysteriskt, eller om det bara är reklamernas äckliga idealbilder som fått det att bli så här. Folk var sura och stressade, är det det som är syftet med röda dagar?

Jag ska inte klaga så mycket egentligen, för idag fick vi som jobbade kväll mat av arbetsgivaren. Italiensk plockmat blev det, inte helt fel. Ost och kex, pasta med olika korvar och skinka till. Det enda som egentligen saknades var lite vin, men det går nog inte för sig. Trevligt var det i vilket fall.

Nån brud på grannens fest har en hög stämma, den ska vagga mig till sömns ikväll.

2 kommentarer:

Kerstin Beckman sa...

Hej!

Jag arbetar med OmVård.se, en plats för kvalitetsinformation om vården och för diskussioner om vården ur olika perspektiv. Idag har vi en blogg och berättar om oss själva på www.omvard.se

När vi lanserar i augusti kommer vi att ha en länksamling där vi gärna vill berätta om din blogg. Är det okej att vi tar en skärmdump från din blogg som bild, eller har du en annan bild du skulle vilja visa?

MVH Kerstin Beckman

Eric sa...

Kör på bara, kan inte komma på någon bild spontant ändå.

Kul att ni länkar!