2009-06-26

Ledig dag

Det var otroligt skönt att gå i kortbyxor och t-tröja ner på stan idag. Med cykel vid min sida traskade jag mot cykelaffären. En hjälpsam kille lossade på de gamla pedalerna (eller snarare vad som vad kvar av dem) så att jag kunde sätta dit mina nya.
Sen blev det en vända på stan, diskmedel tänkte jag på, min shoppingrunda sträckte sig till Coop. Dags att fara hem sen.
Tänkte på uppsatsen när jag beslöt mig för att sticka från stan, men det har inte blivit något med det. Jag skjuter på det tills i morgon.

Fixade, med en grannes hjälp, lite med bromsen på cykeln. Jag hade en jävla tur att han kom förbi, för jag hade just tagit bort ett par rostiga ståltrådar som höll fast en sak och den nya lilla metallprylen som skulle ersätta dem passade inte riktigt. Men tack vare min granne fick jag en bättre skruv och nu är min cykel kirrad.
Yey.

Inga kommentarer: