2007-12-11

Bestick

Hade väl egentligen tänkt dela med mig om mina nyvunna kunskaper i könsorgan och snusk, men det har kommit viktigare saker i vägen. Sexet får vänta till en annan gång.

För ett av mina stora fritidsintressen är gröt. Havregrynsgröt om jag ska vara mer specifik. Det är en sann konst, att koka havregrynsgröt alltså, och det krävs både bra råvaror och bra kastrull. Så i morse när jag kunde konstatera att favoritkastrullen* ännu inte blivit diskad från makaronerna (som suttit som klistrade på insidan av rostfritt stål sen några dagar) blev jag lite less.
Jag fick koka min gröt i en stor och inte lika trevlig kastrull. Dock blev gröten god, det ska inte förnekas, Staffans äppelmos tillsammans med kanel och aprikos gör grötförtäringen till ett nöje. Oavsett kastrull.

* Kanske är det på sin plats att förklara kastrullen lite kort. Den är liten, perfekt dimensionerad till min grötportion på morgonen, den är söt dessutom.

Dessutom fanns det inte en enda ren gaffel i köket när jag skulle äta min kvällsmat. Knivar fanns det ett par. Kaffekopparna lyser med sin frånvaro i skåpet.
Vart tar allting vägen?

Annars är det rätt bra. Trött. Sov lite illa inatt. Tvättmaskiner och så.

Dagens repeat-låt: The Verve - The Drugs Don't Work
Det hade jag knappt kunnat tro för tio år sedan, eller när de nu var som störst, att jag skulle sitta och rysa till deras låtar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Eric! Du får fanimej ta tag i det där med tvättmaskiner som går under natten så att du inte kan sova. Tjata på din hyresvärd, flytta eller så! Det är ju illa som fan!

Eric sa...

Du har rätt!

Vet vem det var den här gången och den personen kommer nog inte göra om samma fel, men det vore bra om hyresvärden satte upp nån skylt.
Jag kan designa den om de så vill...

Ylva sa...

flytta till ålidhöjd!

Ylva sa...

bebiskollektiv, du jag aina och massa diabetesbebisar :D

Eric sa...

Vi skulle kunna producera 1,5 bebisar i snitt per år.
Jävla nice alltså!

Fixa lägenhet så är jag på.

Jonas sa...

tallrik, vatten över havregrynen, havregryn, linfrön, in i micron 1 minut. färdigt. jättegott.

it's as easy as dell.