2007-12-07

Seg fredag

Blev klippt i håret igår, kom hem bra sent och fick gå upp bra tidigt för att mikroskopera de kvinnliga genitalierna tillammans med min arbetsgrupp och vår amanuens.

Mina preparat är inte bra. Jag har nästan alltid något preparat som är riktigt dåligt när vi har amanuensträff.

Sen skulle KL hålla en föreläsning om hur folliklarna mognar i äggstocken och lite molekyler hit och dit. Dessutom skulle vi ha casegenomgång på fertilitetscaset. Det var plågsamt, det var strömavbrott och det tog tid.

Sedan var jag jättehungrig och behövde lunch. Med min mat, varm och inbjudande till bett och tugg, framför mig upptäckte jag att insulinet inte följt med som det skulle.
Fan, tänkte jag.

Sen löste sig saker ganska bra, jag stack till medicinkliniken direkt efter lunch och hjältinnorna där gav mig insulin.
Tack.

Sen skulle ju graviditetens fysiologi studeras, det gick inte så värst. Trött trött.

Nej, fyfan vilket skitinlägg detta blev om saker ingen har glädje av att läsa. Jag har inte ens glädje av att skriva det, så varför jag fortsätter kan nog inte ens BBE förklara med sina kausala kedjor.

Inga kommentarer: