2007-12-27

En grå torsdag i december

Dagarna flyter på, jag har varit i Örebro en vecka nu och jag börjar komma in i det. Att vara i Örebro alltså. Och så är det snart dags att fara till Ume igen, inget fel i det ska jag säga, men lite jobbigt att man inte hinner landa på det ena stället innan man ska till det andra.
Jag gillar Umeå, men jag vill inte tentaplugga, jag vill bara lata mig. Och gå på promenader. Och gå på klubb. Och handla kläder. Och se på DVD-boxar med gamla tv-serier. Och läsa böcker för skojs skull. Och gå på bio. Och jada jada jada.

Tentapluggandet utesluter egentligen inte det andra, men det blir lite svårare att unna sig just det andra. Sen finns det inte fler timmar på dygnet än 24.

Jag har börjat plugga nu. Sitter med histologin på urinvägarna, det är väl okej. Med en stor men klen kaffe innanför västen går det an. (Men vem är det som brygger kaffet i detta hushåll? Jag blir tokig av blasket! Snart får jag sätta igång och brygga kaffet själv [vilket jag tycker att jag är bra på hemma i Umeå]).

Jag ska inte klaga på att jag har ont om tid, sitter ju här för fan.

Jävla blogg.

6 kommentarer:

Aina sa...

Plugga inte får hårt Eric, jag som bara är på stan och ränner. Får dåligt samvete

Eric sa...

Oroa dig inte, du kommer nog ändå skriva bättre än mig på tentan.

Anonym sa...

halloj, lycka till med histologin.

har en länk jag glatt delar med mig av.
http://www.kumc.edu/instruction/medicine/anatomy/histoweb/

Jag har riktigt Jullov, är mitt i fysiologikursen på 30v.

Gott nytt År

Jonas sa...

är det korrekt att man skriver ( [] ) om man har en parentes i parentesen ? jag har ingen aning men aldrig sett ngn skriva det förräns du. är det eget påfund eller "ska" det vara så ?

Eric sa...

Det är nog mest ett eget påfund, jag vet inte om det är korrekt.
Men det känns på något sätt logiskt.

Dessutom används de där parenteserna alldeles för sällan enlig mig, så jag gör världens symmetri en liten gärning genom att använda dem.

Jonas sa...

ja, fan de används aldrig. från och med nu snor jag det från dig. det måste fan spridas. tjoflöjt.

de där hakparenteserna.