2006-11-29

svt's barnprogram

Jag är ledsen att jag inte längre är tillräckligt liten för att få se på barnprogram och jag är ledsen för att jag inte har några barn att se på barnprogram med.

Hur som haver, bläddrade förbi barnkanalen när jag och Filip skulle käka hallonpaj.
Jag vet inte vad programmet vi zappade förbi heter, men det var riktigt bra. En pojke skulle spela på "Dödshjulet" efter en "älgfajt". Dödshjulet var en roulette (ett sätt för parbet.com att skola in ännu yngre stjärnor i spelberoende? Svt public service?), grabben skulle välja svart eller rött, landade kulan rätt så skulle han få en mp3-spelare. Han valde rött, men kulan landade på svart. Då gick ett larm hos nån tatuerad och snaggad skäggsnubbe modell grövre. Han fattade tag i sitt baseballträ, gav ifrån sig ett djuriskt ljud (ditlagt i redigeringen antar jag) och rusade ur sitt rum.
Momentet senare rusar samma skäggsnubbe in i studion där dödshjulsspelet ägt rum och slår sönder mp3-spelaren som pojken INTE vann.

Pojken fick en t-shirt i alla fall.

På min tid hade vi Björnes magasin, jag tror jag var den första generationen som indoktrinerades, och Disneydags.
Nu blev jag nostalgisk...

Sunes jul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är så glad att ha barn vilket gör det fullkomligt legitimt att titta på barnprogram.
Nackdelen är att det finns så många skräpprogram för barn och det gäller att hitta guldkornen.

Disneydags och Sunes Jul, det var fridlysta stunder som barn. Ack vilka minnen....