2006-11-20

NMR, RTG och IDIOTI

British Association for Japanese Studies.

Häromveckan tänkte jag spana lite efter skivor och böcker på nätet, på ett av de där postordeföretagen.
Det gick inget vidare, jag kunde inte logga in på mitt kundkonto. Fast jag körde med det jag trodde var rätt inloggningsnamn och kod.
Skickar då ett brev till kundtjänst för att se varför jag inte kan logga in. Som svar får jag att jag redan har ett konto hos dem, DOH det visst jag inte. Jag svarade då att jag redan hade ett sådant konto, god dag yxskaft, det framgick klart och tydligt i första brevet.
Då får jag som svar att jag ska använda de där inloggningsuppgifterna jag hade använt från början. Nu vet jag att jag i alla fall inte hade dåligt minne.
Jag skriver som svar att jag ju inte kan logga in med de uppgifterna.
Som svar får jag att jag nu minsann ska kunna logga in igen, och det kunde jag också. Hurra! Men tro inte att min kontakt med postorderföretaget tar slut där.
I samma brev skriver de att jag har en obetald räkning på 29:- hos dem. 29:- brukar förövrigt frakten kosta. Om jag inte betalar den unmittelbums så får jag inkassobrev minsann. Eller vad det nu är de skickar när man får en påminnelseavgift på 50:-.
Jag kan inte minnas att jag har glömt att betala någon faktura, jag brukar alltid när det kommer till dessa fakturer betala dem per omgående. Om det är något jag är noga med är det mina räkningar, efter diverse missar jag gjort tidigare.

Nå i alla fall...
Jag kan för mitt liv inte förstå varför jag är skyldig detta företag 29:- (fraktavgift).
1. Har jag missat en räkning borde jag ju vara skyldig mer eftersom jag inte bara beställer frakten.
2. Jag har inte beställt något hos dem på riktigt länge och det jag beställde sist betalade jag så fort jag fick fakturan.

Jag skriver i mitt svar att jag inte kan förstå vad jag är skyldig pengar för.

Svar: Thom Yorke-skivan du beställde av oss i augusti betalade du bara 149:- för, men ingen frakt.
ALLA gånger jag har beställt från detta företag har frakt och vara varit på samma faktura och jag betalar alltid hela den summan som står på fakturan. Jag vet dessutom att jag betalade denna faktura.

Jag betalar i alla fall de där ynkliga 29:-, men jag kommer av principskäl kräva tillbaka vartenda öre, för det slog mig nu att anledningen till att jag inte blev fakturerad någon frakt var att det var ett sommarerbjudande att slippa betala frakt. Att den andra skivan jag beställde (Omar Rodriguez) dröjde till slutet av september att landa i min brevlåda, gör mig ju inte mindre angelägen om att få de där pengarna.
29:- är ju nästan en köpelunch på universitetet.

Okej, då var lite aggressioner borta, nu kan jag beskriva vad vi gjorde i skolan idag:
vi lärde oss hur man med röntgen och NMR kan se proteiners strukturer. Jao, det var inte illa.

Nu ska jag gräva ner mig i amyloida sjukdomar och deras molekylära orsaker. (Vår grupp ska ägna lite extra uppmärksamhet åt Skelleftesjukan).

Inga kommentarer: