2006-11-22

Skelleftesjukan

Grannen ovanför lyssnar på Nirvana, bara för att det är det som spelas däruppe håller jag ut. Litium låter det som nu, hör mest basen... den höga basen.
Lyssnar själv passande nog på Foo Fighters för tillfället.
Ventilationen låter på sitt sätt, lite visslande och utanför drar glassbilen förbi.

Mitt uppe i allt det här läser jag New York-trilogin av Paul Auster. Har väl tagit paus nu och ska snart tillbringa någon stund åt att plugga proteiner.

Veckans case gick ut på att vi i casegruppen skulle fördjupa oss lite i en "protein-folding"-sjukdom och sedan hålla ett kort föredrag. En i gruppen dök aldrig upp, ingen katastrof dock. Vi rodde redovisningen i land ganska bra ändå.
Vår sjukdom var förövrigt Familjär Amyloidos med Polyneuropati, även kallad skelleftesjukan. Ja, så var det med det!

Lagade lite halvonyttig mat förut: panerad rödspetta med potatis, tomat och morot. Eftersom jag är så nyttig av mig skalade jag inte potatisen innan jag kokade den. Skal innehåller vitamin c och fibrer!

Jävla idiot däruppe, nu spelar han techno. Kanske är det en hon, men det tvivlar jag på. Jag hör att han ståkissar. Ganska ofta dessutom, diabetes mellitus?

Inga kommentarer: