2006-12-30

2006

Egentligen borde man kanske sätta sig ner och skriva ner allt som har hänt under året, betygsätta det med en femgradig skala och sedan göra en topplista över saker som var bra.

Det tänker jag inte göra.

Kanske kommer jag svänga ihop en bildserie någon dag, men det är inte nu det.

Någon sorts summering borde man ändå ge sig på:

Det har hänt del bra saker i år, det kan jag säga. Egentligen har det inte hänt något särskillt dåligt, om man ska sätta i relation till vad som hände 2004.

Här kommer några av de saker som jag kommer att minnas 2006 för:

* Antagningsintervjun på Karolinska institutet och antagniningsbeskedet från samma ställe. Äntligen kom jag in där.

* Antagningsbeskedet från Umeå, stället jag hellre ville komma in på.

* Min första lägenhet som var belägen i Örebros kanske mysigaste stuga.

* De nya människorna jag fått privilegiet att träffa. Jag tror detta är ett rekordår, det är inte bara kvantiteten utan också kvaliteten på människorna.

* Flytten till Umeå och starten på läkarlinjen.

Inga kommentarer: