2006-12-27

Musikpoäng

Vi såg lite utav Musikbyråns lista över 2006 års bästa album. Två av dem har jag på köpe-cd, en har jag lyssnat sönder på datorn, det måste jag ge mig själv lite kredd för, inte för att jag är en idiot som KÖPER mina skivor, utan för att jag är lite småindie och definierar mig själv efter de skivor jag köper och vill visa mitt skarpa intellekt genom den musik jag lyssnar på:
#6:The Flaming Lips - At war with the mystics

#25: Thom Yorke - The Eraser

#26: Midlake - The Trials of van Occupanther

Och jag tycker att The Trials of van Occupanther är något bättre än de andra två och att The Flaming Lips förra skiva (Yoshimi battles the Pink Robots) är strået vassare än At War with the Mystics.

Ja, jag är en nörd.

Och varför är inte Grandaddy med på listan med "Just like the fambly cat"?

Inga kommentarer: