2006-12-20

Snö

Tåget är ombokat, far klockan 14.05 Umeå istället för 21...bla bla. vad det nu var. Kommer hem tio timmar tidigare och får sova i en säng (omän en knucklig gästsäng) och inte i en tågsits.

Har dammsugit idag, tvättat, skurat och dammat, slagit in ett par paket, betalat räkningar, pluggat, stekt hamburgare med Filip (vardagliga saker är alltid trevliga att göra med andra), varit på föreläsning om membranproteiner, handlat mat och kollat på det nya Fredrik Lindström-programmet. Love that show. Så himla träffsäker humor och så intressant på samma gång.

Jag postade mitt sista julbrev idag också. Hoppas det kommer fram i tid.

Det börjar brännas nu, snart sitter man där i den röda skinnsoffan i mammas och pappas vardagsrum och myser. Undrar verkligen hur det blir i år... eller det gör jag inte, det blir som vanligt skulle jag tippa. Trevligt, mysigt och mat.
Ska bli kul att träffa den som jag redan glömt namnet på också... jag och mina jävla namn.
Sanna-gåtan är förresten utredd och avklarad, det var en kompis till en klasskompis. Sanna var det hon hette och inte Anna. Och hon var inte ledsen.

Inga kommentarer: