2008-09-07

Söndagens mat och en vals

Har experimenterat lite med blåbär i pannkakssmeten idag, det var lyckat, men det experiment jag håller på med nu vet jag inte hur det kommer att utfalla.
Hade i ingredienserna i fel ordning, fräste löken för länge och jag höll på att missa jordnötssmöret helt.
Dock tror jag det går att äta och det har varit kul att laga maten ändå, jag gjorde det till tonerna av helgens fynd Detektivbyrån, vemodig pop med dragspel i tretakt.
När jag hör tretakt, framförallt ordet tretakt, så minns jag hur min kusin en gång i tiden försökte lära mig dansa vals. Det gick väl sådär hyfsat. Mest mitt fel att det inte blev så värst. Men kul, det var det nog. Det är i alla fall vad jag vill minnas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detektivbyrån är riktigt trevliga. Mycket bra musik att slappna av till.

Anonym sa...

Det där ser bara gott ut för att jag vet att du har lagat det.. :)