2008-09-08

Men på tangentbordet stod det still

Vi fick testa på EKG idag. Mitt hjärta verkar fungera som det ska, maskinen tyckte dock att jag hade en något långsam sinusrytm. Sinusrytm är helt normalt, men min rytm var tydligen så långsam att maskinen var tvungen att anmärka.

Hade tänkt att dagen skulle rendera i mer inspiration, men man blir trött av att gå upp tidigt och slita i skolan.

Tycker den aningen bittre kliniske kemisten är en föreläsare helt i min smak. Hans typ har lyst med sin frånvaro på utbildningen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker nog snarare hans typs frånvaro lyst upp hela utbildningen hittills.

Eric sa...

Jag säger inte att alla föreläsare ska vara som honom, men jag har träffat på en och annan bitter läkare i mina dar så det vore väl bra om verkligheten speglar av sig lite på utbildningen någonstans.


Dessutom är det ju bra med lite nya perspektiv på saker och ting.

Fredrik sa...

Kan man månne få en hint på vilken klinisk kemist detta syftas emot? Sannolikt har jag upplevt samma person under min egna termin av sjukdomslära.

Nyfikenheten tar, som du kanske känner till, lätt överhanden emellanåt.

Eric sa...

Han pratar mycket om PSA och screening. Att man ska tänka själv och att socialstyrelsen inte alltid är det bästa. Jag vet inte hur mycket mer jag kan nämna, vet inte vad han heter faktiskt.