2008-09-28

Choklad, sprit och lite trötthet

Eftersom jag sitter uppe och skriver denna sena timma kan det nog betyda att jag har varit på kalas eller nåt sånt.

Så är faktiskt fallet.

Och jag sitter nu och konstaterar, med en bit mörk choklad (den där med kakaoflisor i sig) i munnen, att den smakar lite grann som Laphroaig. Jag säger inte att smakerna är helt identiska, men jag kommer onekligen att tänka på Laphroaig när jag har chokladbiten i munnen. Kanske är det för att någon skvätt Laphroaig har passerat mina läppar denna trevliga kväll, men ändå.
Konstigt är det i alla fall att jag tycker chokladen är sjukt god och wiskyn är si och så (intressant att dricka men inte så god), om det nu är så att smakerna är lika.

God natt.

Fika på Villan imorgon söndag.
Gå på det.
12-16 på eftermiddagen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mörk choklad är det som gör att jag klarar varje dag. Den lilla njutningen, när den smälter på tungan och smakerna exploderar i munnen. Medicin. :)

Fredrik sa...

Choklad är alltid gott. Bör tilläggas.

Eric sa...

Ja!

Nu måste jag fixa en chokladbit.