2008-04-24

Kåvepenin

Svett svett svett inatt. Och hutter.

Imorse vaknade jag ganska pigg ändå och kände att jag nog skulle kunna skriva tentan. Först skulle jag bara tala med pappa i telefonen om min feber och sedan ringa till vårdcentralen.
Att ringa och försöka boka telefontid via någon datortant fungerar inte särskilt väl om jag är inblandad.

Först fick jag en tid 8.45 som inte kändes bra, då ville jag boka om och knappade in 8.55 istället, men då fick jag 9.00, men då skulle ju tentan börja. Ångrade mig och ville återgå till 8.45 som det var sagt i början så jag tryckte på nåt nummer hit och dit. Det slutade med att jag fick tid 9.05 och när jag inte var nöjd med det så var jag tvungen med en tid tidigast från 9.06.
Jag gav upp och ringde akuttelefonen så att jag fick komma till en levande tant. Hon var snäll och bokade en telefontid som passade ganska bra.

Tentan gick okej.
På vårdcentralen gick det också okej, ett snabbt och smärtfritt läkarbesök renderade i ett pencillinrecept.
Någon bakterieinfektion som retat lungorna men inte var lunginflammation. Skönt på sätt och vis.

Vila.

Inga kommentarer: