2008-04-13

Den gågna veckans mysterier... det blev en hatt

Det känns nästan en smula genant när jag tittar tillbaka på inläggen som jag postat i april hittills.

Hej veckans Hallon!
Hej bild på trassliga sladdar!


UBC på Teatercafét var dåligt igår. Musiken var lite enahanda, det ville liksom inte samla sig någon dans i benen, för det fanns som inget att dansa till. Ointressanta, enformiga dunka-dunka-takter utan riktigt gripande melodier. Electro my ass. För att få fart på mina ben på ett sånt ställe som det var igår skulle man behöva all jälva elekricitet som vattenkraften i Norrland alstrar.
Så UBC är ju inte så mycket att skriva om.
Ställde mig först på rätt buss, men de andra tyckte den var fel, så jag gick och ställde mig på fel buss.
För att förklara det hela: Först linje 1, sen linje 8 i tron att det var linje 5. Hamnade nästan i Tomtebo, fick hoppa av vid bensinmacken på Mineralvägen. Det blev en liten promenad.


Den farsartade fredagsförmiddagen kanske ska avhandlas istället.
Vi skrev ju mikrobiologitentan nu i fredags och jag vet inte vad jag ska säga. Det känns som jag kan en del om mikrobiologi, men på en tenta kanske det inte räcker med att det här kan jag ju nästan svara på-frågor.
Det blev mycket skitskrivande. En del frågor var lite vaga tycker jag också. Rätt så stort utrymme för egna tolkningar.
Nej, det var nog inte så mycket mer att skriva om. Fredagens förmiddag var inte så farsartad som jag hoppats.


Jag kan ju skriva lite om piratfesten också:
Det var klassfest, födelsedagsfest och temafest. Allt på samma tid och plats. Det blev ganska trevligt till slut. Även om jag som kölhalad skeppsgosse fick utstå en del Håkan Hellström-prat. Jag är fullkomligt oförstående. Gick förvisso igång när Håkan spelades..

Foto stod Kalle för.

Inga kommentarer: