2008-04-23

En liten rapport

Jag har varit lite förkyld idag.
Och stressad.

Imorgon har vi tenta, inlämning av egen uppgift i evidensbaserad medicin och så har jag en amanuensträff på eftermiddagen. Tight och klantigt bokat, men javisst!

Det var stresslunch, paniksökning på Pubmed och Cochrane (+Fass+BMJ Clinical Evidence+Läkemedelsboken+Socialstyrelsen och så vidare), ihopsvängning av en klandervärd rapport, räksallad på 10 minuter, kopiering av kompendier och mikroskopering.

Jag var ganska trött under mikroskoperingen med mina Biomedicinstudenter, men inte så farligt, inte värre än vanligt.

Sen på eftermiddagen när det var tentaplugg och jag skulle börja svänga ihop ett mikroskoperingskompendium började det ta emot.

Jada jada jada.

Jag sitter nu, febrig, hostig och med hållkänslor vid djupare inandning. Knaprat anti-inflammatoriskt så det förslår.
Jag orkade mig knappt hem och jag frös och frös.

Nu ska jag sätta mig i soffan och vila en stund. Se på Seinfeld och hoppas på bättring.

1 kommentar: