2007-04-25

Samma gamla visa

Jag skulle bara gå hem, dra på lite kaffe och sedan sätta mig med benkapitlet i histologiboken.
Nu sitter jag här, har en hostattack och skriver på bloggen.

Inte en sida har jag läst. Men så snart detta är postat kommer jag börja.

Jag tycker att det vi läser är intressant, men det är mycket att läsa. Jag vet inte hur många timmar jag suttit på MB och läst och läst och läst denna vecka. Och det känns som man fortfarande har mycket kvar att läsa.

Och räcker det med att läsa och förstå för att klara sig i fortsättningen? Det känns som jag knappast har tid att föra några mer sofistikerade anteckningar än en och annan rosa liten understrykningsprick i boken. Jag har fullt upp med att förstå var någonstans jag befinner mig i kroppen och cellpopulationerna.

Nu ska jag sluta hosta, sluta gnälla och börja plugga.
Sen är det fotboll på teve!

Idag när jag pluggar lyssnar jag på:
The Mars Volta - Day of the Baphomets och Eriatarka (underbart sväng i båda låtarna).

Inga kommentarer: