2007-04-05

Bland orakel och möbler

Nu är det lite högre mysfaktor i studentrummet. Bara en soffa till mig och kanske någon ljudanläggning till min lp-spelare fattas.
Jag blev förresten spådd i handen igår. På busshållplatsen på vägen ner till fikat i stan mötte jag och Andreas Mariehemsoraklet tillsammans med sina två hantlangare. (Den ena någon gammal undersköterska, skör människa och den andra en marockan som lyssnade på Ozzy och utbildade sig till tolk).
Av lukten att döma så tror jag att öl har en viktig roll i ritualerna han utför för att komma in i stämning inför handläsningen.
Eftersom trion frågade vad jag studerade så sa jag läkare och när nu Mariehemsoraklet tog mig i hand och hälsade så gjorde han sin grej.
Han sa att han kände på mitt handslag, gjorde nåt kockobellotecken med fingret över tinningen och sa att jag skulle bli en sån läkare... som jobbar med sånna.
En sån där läkare som hjälper psykpersoner.
Och ja, jag är lite intresserad av psykiatri även om det är väl tidigt än att säga något om det.
Bye the way!
Sex bilder är underbar ibland:

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Spåmannen" kanske har läst din blogg :)

Eric sa...

Kanske är det så. :D

Anonym sa...

Helt klart lite högre mysfaktor. :)