2007-04-29

Massmediala övergrepp

Läste på min favorit Aftonbladet.se eftersom jag halkade dit genom bloggportalen.se.
Systern vägrar rädda hans liv.

Artikeln handlar om en leukemisjuk man som måste få benmärg för att överleva och den enda med matchande vävnad är hans syster som sedermera vägrar att donera.
Det svallade upp en del känslor inom mig först innan jag besinnade mig. Det mest egoistiska jag läst om på mycket länge.

Sedan så tänker jag på denna stackars syster, i artikeln får vi inte veta mycket om hennes skäl. Kanske har hon några skäl som vi läsare skulle godkänna?
Dessutom är det hennes ensak vad hon gör med sin kropp, om hon inte vill genomgå den smärtsamma proceduren jag tror det är att donera benmärg så låt gå då.
Hon lider nog tillräckligt nu, utan att halva västeuropa hatar henne. Och tänk efteråt när karln är död, kommer hon inte känna åtminstonde lite dåligt samvete?
Jävla tidningar som ska göra henne till ondskan själv i allas våra ögon.

Ska man reta upp sig på systern ska man reta upp sig på alla som vägrar donera sina organ ifall de skulle kola vippen. När man är död har man aboslut ingen nytta av sina organ och jag är tämligen säker på att det inte gör ont när de transplanteras heller (efter döden då, vill säga).

Så innan vi kastar sten i glashus, gott folk, gå in på livsviktigt.se och skriv upp er i donationsregistret, kanske får någon en efterlängtad lever om ni nu skulle ha oturen att trilla av pinn.

Inga kommentarer: