2007-10-24

Vetenskap

Idag var jag och pratade med en professor med särskilt intresse för parasiter. Det vi pratade om var lite grann vad det innebär att forska, vad det finns för möjligheter att bygga på.
Jag är intresserad av mikrobiologi och parasiter, men under samtalet så kom jag på att jag ju faktiskt är grymt intresserad av neurovetenskap och psykologi också. Diabetologi med, naturligtvis.

Det finns ju grymt många forskningsfält som är intressanta.

Så då sitter man här och nu och funderar.

Ska jag kolla med någon annan professor med? Vore ju kul om man kunde prova på lite olika saker.

Det som kan hända är att jag testar på lite labbande på sommarlovet. Borde ju gå att göra på lite olika hak.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det så det går till för att få in fötter i forskarvärlden/alt delta i något projekt över sommaren? Bara ta kontakt med lämplig person, helt oannonserat?

Eric sa...

Vad ska man annars göra?