2007-10-16

Att se dubbelt

Jag sov lite dåligt inatt.

Satt och skrev på PU-rapporten till tio någon gång igårkväll. Kände mig trött och gjorde mig redo för sängen och landade där framåt elva. So far so good, men jag sov ju lite dåligt inatt.

Sista gången som jag kollade klockan hade den hunnit in på ett nytt varv, ja den hade till och med hunnit in ungefär 51 minuter på nästa.

Och vad är det man tänker på när man ligger där?

Den här gången hade jag ju nästan två timmars dötid att fylla ut.
Det fick bli lite bokläsning (Doppler), vanliga grubblerier om allt från att eventuellt börja forska till vem man tycker är söt och vem man tyckte var söt tills för några dagar sedan och så vidare. Jag filade lite på min romanidé, men jag minns inte mycket av filandet så jag vet inte om det gjorde det värt att ligga vaken att grubbla på just den saken. Sedan kom jag på en novellidé som kändes bra igår, men som känns värdelös idag. Kanske går den idén att baka in i en annan novell, som en sorts utfyllnad eller nåt. Som ett intetsägande kvitto i plånboken.

Sedan kom jag på att jag skulle skriva ett blogginlägg om något jag minns att jag inte tyckte att jag visste särskilt mycket om. Jag minns inte vad och jag skulle be om kommentarer.

Jag ska nog lägga mig snart, när man för en gångs skull har tid att blogga har man tid för att man inser att man är för trött för att plugga och att skriva här går ju inte mycket bättre än det skulle gå att plugga.

Fan.

Inga kommentarer: