2007-10-07

Middagsbjudning

Jag känner mig nästan lite stolt när jag tänker på att jag är den enda, mig veterligen, jag känner som har gjort en ostkaka från grunden. Okej, Filip var med och han gjorde en mycket god insats.


Filip viftar med det hemliga receptet på ostkaka.




För första gången fick vi nytta av ICA Mariehems erbjudande om 5 st 1,5-liters mjölkpaket för en billig penning.




Det är rätt fantastiskt att en smet med så mycket mjölk i kan rendera i så lite ostkaka som det ändå blev.






I ett infall av diskbänksrealism fick jag något i blicken. Något utanför det skitiga fönstret. Kanske var det ett grått fyrkantigt hyreshus, minnande om folkhemstiden?
"Jädrans att det ska vara finhackade mandlar", tänkte jag utan att läsa grovhackade mandlar.

Vi nöjde oss ju inte med det, vi stuvade potatis och stekte isterband och bjöd på. Det vattnas i munnen bara jag tänker på det.
Isterband har inte bara ett coolt namn, det är passande också. Isterband är förjävligt gott.
Kommentarer överflödiga

Nu har vi inom loppet av några få veckor provat på de svenska maträtter med coolast namn, surströmming och isterband. Vad blir det härnäst?

1 kommentar:

Aina sa...

onekligen är ni rätt coola