2007-07-30

Ett jävla tjat om väder

Jag gillar när solen skiner, det ska jag inte förneka. Men jag gillar när det regnar med, snöar och åskar. Jag gillar de flesta vädren. Förutom mulet väder utan regn, för det vädret är bara grått utan någon action i form av vattendroppar.

Men det verkar som om alla andra är helt som besatta av att det ska vara soligt. Man skyllar allt elände och alla sina tillkortakommanden denna sommar på att solen inte tittat fram tillräckligt ofta och att molnen fällt alldeles för många tårar.

Det blir förfan vad man gör det till! Detta kan vara den sista sommar du upplever, idag kan vara den sista dagen i ditt liv. Så se till att njuta av vädret, i vilken form det nu kan komma.

Solen kommer nästa helg (DN.se) Halleluja! Varför ägnar vi så mycket möda och uppmärksamhet åt väder vi inte kommer att få förrän eventuellt om en vecka?

En regnig juli - då tar vi antidepressiva mediciner (DN.se) Det är inte vädret som gör det utan att vi inte är utomhus tillräckligt. Ut med er, det är bra för blodtrycket, blodsockret och musklerna med, förutom sinnelaget.

Fan vad duktig jag är!

Nu ska jag snyta mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra snack där!