2007-07-29

drelib goes modeblogg

Jag har av sekretesskäl inga bilder att lägga upp, men jag ska försöka beskriva i ord. Tusen ord kan säga nästan lika mycket som en bild.

Jag jobbar ju som många läsare kanske märkt på ett demensboende. På demensboenden finns det många gamla.

Vi har en liten tant på en bra bit över nittio. Hon har överlevt det mesta. Ett koncentrationsläger bl.a. För att beskriva hennes utseende så är hon inte mer än en tvärhand hög, har kort hår och ett ansikte som skulle platsa på ett paket yoghurt. Okej. Här har vi alltså vår canvas.

För några veckor sedan, i början av mitt sommarvikariat så skådade mina ögon en riktigt snygg skapelse bland hennes klänningar. En svart-vitrandig rackare, riktigt snygg.

Jag fick i veckan chansen att välja klänning tillsammans med henne och ja, det blev den svart-vitrandiga.
Ojoj, hon hade kunnat gå på pop-klubb I tell ya! (Dock med rollator).
Synd bara att vi var tvungna att slänga klänningen i tvätten efter första dagen, hon är en riktig spillkråka.

Inga kommentarer: