2007-07-14

Ahaupplevelser

Jag vet inte riktigt om jag är direkt teknofobisk, men jag är åtminstonde en aning obstinat när det gäller olika nya prylar. Jag köper typ aldrig nya mobiler. På sju år har jag bara haft två, hade den första (Nokia 3210) inte kastat in handduken 2003 hade jag haft den än idag.
Jag tror den telefonen jag har nu heter Nokia 3100, jag har haft den mest till att ringa med och brydde mig inte riktigt om det andra tjafset. Någon störde sig på att jag hade en telefon som inte kunde ta emot MMS.

Så, på senare tid, har jag börjat klura på om jag ändå ska ta och köpa mig en ny mobil. Det verkar ju vara en stor grej det här med att skicka bilder till varandra på mobilen och jag vill inte längre stå utanför.

Igår på krogen så hände det något, det fick mig först att känna mig omåttligt korkad. Sedan att känna något mer positiva saker, kanske inte om mig själv, mer om telefonen jag äger.
Björn pillade lite på min mobil och vips hade han upptäckt att jag visst kan ta emot bilder på min mobil, bara jag laddade ner inställningar till den.

Nu är inställningarna nedladdade och jag kan i alla fall ta emot bilder. Det sitter ju inte någon kamera i mobilen, så bilder från mig lär ju dröja.

Det är härligt att jag nu inte behöver köpa någon ny mobil än på ett tag... om det nu inte är så att den dör i sviterna efter Roskilde.

Inga kommentarer: