2007-06-01

Good night Sweden

Rent kognitivt, eller medvetet eller vilket uttryck som nu passar bäst, så känner jag mig inte särskilt stressad över tentan. Jag måste pilla lite mer med rörelseapparaten, repa lite av anteckningarna och så vidare.

Men!

Jag har de senaste veckorna gott omkring med lättare symtom på refluxsjukdom typ hela tiden. I folkmun även halsbränna. Särskilt framåt kvällarna.

Jag vill inte erkänna för mig själv att jag går och är stressad, jag vill inte erkänna att jag somatiserar.
Jag vill vara en välfungerande, ostressad och "frisk" läkarstudent.

Men som sagt, rent kognitivt mår jag bra, rent känslomässigt är det snudd på förträfflig. Men visceralt, eller vad man ska säga, i trakterna där kring övre magmun verkar det som om gossen Eric är lite stressad.
Eller vad kan dessa symtom annars tyda på?

Det har varit väldigt mycket nu på sistonde.

Och jag går omkring på medicinska biblioteket och muttrar, svär och har mig. Hoppas ingen uppfattar mig som sur. Jag kan förstå dem som gör det. Jag är inte sur.

Köpte förresten min Roskildebiljett häromdagen. Flaming Lips, Björk, Red Hot Chili Peppers, Arcade Fire, Queens of the Stone Age and jada jada jada.

Inga kommentarer: