2007-06-11

Det har varit rätt mycket

Sitter nu här igen, i ett helt stycke.
De sista dagarna har varit rätt intensiva.

Till att börja med hade jag en tenta på fredagsförmiddagen. Sen var det flyg till Kallinge (vilket läckert namn på håla, samma division som Slöinge) utanför Ronneby på eftermiddagen, en liten gräsmattelunch på Ålidhem hanns med emellan.
Det blev räkstubbe och en mellanöl. Riktigt trevligt. Man fick en viss euforisk känsla inom sig. Tentan låg bakom en, sommaren framför och i mitten en känsla av frihet.
Sedan var det till att träffa släkten som samlats i Ronneby på kvällen.På lördagen var det tidigt upp för det var dags för kusin Lisa och hennes man Daniels bröllop. Mitt första där jag varit med vid själva ceremonin.

Det var riktigt fint. Ja, riktigt, riktigt fint utan att för den skull bli opersonligt och pråligt. Det var ute i Blekinges skärgård och nämnde jag att två JAS-plan flög i formation över platsen innan brudparet äntrade scenen? Jag fick ståpäls, har väl vissa rudiment av macho i mig, även jag.
Flygplan var det och en blå himmel.

Att det flög stridsflygplan över platsen berodde på att båda i brudparet jobbar på F17. Varav den ena är pilot. En trevlig en förresten, riktigt trevlig (och född i Örebro).


Sedan var det fest. Riktigt trevligt.

Jag kände mig på topphumör, med kostym och slips (Victor lånade ut sin snygga slips till mig som jag med viss ansträngning lyckades hålla fläckfri). Jag tackar för all den hjälp jag fått av mina modegurus med val av kostym, slips och skjorta!

Dagen efter bar det hem till Örebro igen och idag var jag på utbildning inför mitt sommarjobb i Odensbacken på ett demensboende. Nu har jag lyftkörkort och jag börjar 07:00 imorn bitti.

En liten avslutande bild på det vackra brudparet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

het bröllopsoutfit. och min slips såg ut att trivas bra (och att ha blivit väl omhändertagen). :)

Anonym sa...

Låter som väldigt härliga dagar av både bröllopsfest och andra tillställningar! :)

Ha en trevlig sommar, själv kommer jag mestadels att husera här i Umeå! (med lite off-svängar till hufvudstaden och andra obskyra platser)