2007-06-03

En dag på biblioteket

Idag så bestämde vi oss för att sommaren är här för att stanna. Himlen sken värre än värst. Bra, bättre och bäst!
Ändå styrde jag min kos mot biblo. Pluggandet väntade.

Lite om muskelkontrationen hann det bli. Nu tror jag att jag förstår den hjälpligt.

Lite bilder från dagens övningar:

Mariehemsbacken var på ett bra sommarhumör idag. Brisen som smekte huden i mitt ansikte kändes skön även den. Men som sagt, det var studier på Medicinska Biblioteket som gällde. Inget annat.

Från min bänk såg jag, de få gånger blicken lämnade underbara Gray's anatomy och Guytom & Hall's fysiologibok, soldränkta vidder med soldyrkande medstudenter.

Det är i vanliga fall inget vackert sjukhus, den som påstår det måste vara född och uppvuxen i kulverten under det, men idag log det nog lite mot oss. Jag och Aina satt och höll miniföredrag för varandra. Jag höll ett om muskler och hon om cerebellum och basala ganglierna. Jag är grymt imponerad över hur mycket hon lärde mig, hon skulle kunna bli en bra geriatriker.

Jag fick order om att se naturlig ut.

Varm asfalt och fagra flickor

Solsken och stora stjälkar

Vind i ryggen men tomma fickor

Som en timmerstuga utan bjälkar

(Alltså, jag kom inte på nåt bra att skriva på sista bilden. Och för att inte göra Aina ledsen så kände jag tvånget att skriva något, alla andra bilder fick ju sin text. Så jag skrev en liten dikt).

Inga kommentarer: