2007-06-29

Alternativt slut

Skulle jag inte vara läkarstudent och trivas så bra som jag gör med det så hade jag nog velat bli studie- och yrkesvägledare. Jag vet inte varför, men jag tycker det är kul att läsa om utbildningar och vad de leder till. Jag tror dessutom att många i min bekantskapskrets fått stå ut med ett och annat "gott" råd om vad de ska göra med sina yrkesliv och karriärer.

Nåja. Nu pysslar jag med mitt förstahandsval, min dröm och mitt kall. Så någon syo lär jag väl aldrig bli.
Läkare är inte fyskam det heller.

Just nu är jag skrämmande självbelåten. :S

2 kommentarer:

Anonym sa...

SYO måste ju vara idealet att bli om man inte riktigt kan bestämma sig för vad man vill bli. Få fortsätta med velandet resten av ens yrkesverksamma liv... :)

Eric sa...

Ja, det är ju helt underbar! :D