2009-01-16

Både ljuvt och bittert

Vi skrev tentan idag. Från 8.30 till 16.30.
Äntligen är den över!

Förmiddagens case gick bra, EKG:na kanske gick bra, sedan kom eftermiddagen: essäfråga på gynekologiska sjukdomar. Tjoho!! Det var andra caset av hittills tre som hade att göra med kvinnliga genitalia.
Caset efter det, det fjärde och sista för dagen, handlade om kvinnliga genitalia. Tjohoo!!!
Okej, det rörde även hjärntumörer, men ändå!

Att hjärtat och kärlen helt saknades i casen, att levern inte togs upp, eller det metabola syndromet och thyroidean lös med sin frånvaro fick mig att känna mig som tjurfäktaren i Ferdinand på julafton.
Och var höll lungorna hus denna dag på tentan?!

Fan.

Kanske får jag G ändå, men jag fick inte visa att jag kunde det här!

5 kommentarer:

KrimDoc sa...

Det är gött när man klarat av en tenta, men som sagt... ibland undrar man ju vad se som gjorde tentan har tänkt?

/Mr F

Anonym sa...

heej! kikade förbi och såg att du pluggar till läkare. jag har som mål att också försöka ta mig in, och vill allra helst til umeå. tänkte bara höra om det är en bra skola och så, och om hur du gjorde för att ta dig in? : ) Petra

Eric sa...

Skolan tycker jag är bra, studentlivet också, tycker det har varit ganska lätt att få kompisar.

Det jag gjorde för att komma in var att göra om högskoleprovet tills det blev tillräckligt bra. Sen kom jag in via högskoleprov och intervju.

Fredrik sa...

Kan instämma med Eric, Umeå är en jättehärlig stad att studera i. Trivs fina fisken.

Annars så instämmer jag också med analogin till patologitentan att den bör liknas vid barnafödande. Inte för att jag vet exakt hur det är att föda barn men min sambo hade sina beskrivningar. Om jag säger så.

Aina sa...

tur för dig också att du har fått de allra snällaste fränaste kompisarna också Eric! (;

Tycker också om Umeå. Det är skönt här. Mycket fina människor. Överlag bra lärare också, de flesta verkar tycka det är kul att undervisa. Även jag gjorde högskoleprovet för att komma in.