2009-01-07

Att komma tillbaka


För den här apelsinen är glada julen slut slut slut, men för min del håller den på ett tag till. Har kvar två mozartkulor i kylen och lite julpynt i vrårna.
Det var skönt att komma tillbaka till en lägenhet som fortfarande hade grönskande blommor i fönstren och stökiga ytor på golven.
Har dock knappt varit hemma sen tåget kom och jag har en del att packa upp och ett mail att skriva. Det är alldeles för kallt i min lägenhet, måste varsko min kvartersvärd om det och att min ugnslucka är kaputt.
Men jag är vid god vigör för ikväll blev jag bjuden på mycket god soppa hemma hos Aina, jag och Carl stod för vitlöksbröd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eric!
Blev glad av ditt blogg!
Är själv en insulinberoende sjuksköterska som jobbar på en Thoraxavdelning!! Vad är det med EKG tolkning du inte förstår?
Kram Lina

Eric sa...

Det är svårt att säga... kanske har jag helt enkelt inte satt mig in i det tillräckligt för att inse att det inte är så svårt att förstå och vad det är som jag inte förstår.
Vad är det som är viktigt att tänka på vid EKG-tolkning?

Hur är det att vara sjuksköterska på en thoraxavdelning? Mycket EKG-tolkande där antar jag?

Kul att du gillar min blogg förresten! Tack.

Anonym sa...

Att vara sjuksköterska på en thoraxavdelning är häftigt! Har både kirurgi och medicin på samma avdelning. EKG tolkning har vi hela tiden! Kan rekommendera en bok som heter EKG-analys av Per Löfdahl. Den är väldigt bra! Jag fick den gratis av Pfizer. Ring 08-550 520 00 och se om du med kan få en. Annars går den säkert att köpa!

Vilken termin går du?

Eric sa...

Åh, tack för tipset. Ska kolla upp det.

Jag ska just till att börja termin 6.