2009-01-29

Att äta palt

Idag åt vi palt.
Palt är jävligt gott, särskilt den vi åt idag.

Jag drabbades av palteufori och lovordade norrland, att jag nog ska bli bofast en vacker dag. Sedan kom jag att tänka på 1,5-literspaketen med lättmjölk som finns där hemma men inte här. Min lokalpatriotism visade då vissa bipolära drag. Svealand blev då målet för mina lovord.
Men när jag tänker på saken är jag inte helt säker på att Arla har 1,5-literspaket med lättmjölk, jag kan ju ha dragit mig till minnes fel. Å andra sidan kan jag ju lära mig göra god palt även i Örebrotrakten.

Eftersom jag blev lite trött efter palten dröjde det innan jag kom igång med pluggandet. Inte förrän framåt fem på eftermiddagen började flytet bli bra när jag gav mig i kast med hjärtarytmier. Kanske hade det varit lika bra att åka skidor ändå.

8 kommentarer:

Fredrik sa...

Palt ÄR gott. Alltid.

Men jag är lite partisk i det avseendet.

Eric sa...

Partisk eller ej, jag håller med dig.
Tror att palten tar sig in på en topp fem- eller i alla fall tio-lista över mina favoriträtter.

Dr Wannabee sa...

Blev det paltcoma? :)

Anonym sa...

Råkade snubbla in på din sida via google. Måste i alla fall hålla med om att palt är bra. Ett måste här i Umeå och Norrland öht. :)

Snygg bild här till höger, jag sitter med ett likadant märke jag. ;)

Anonym sa...

Jag pall(t)ar inte!

Anonym sa...

Det finns 1,5 liter mjölkpaket här också! det är dock inte norrmejerier som säljer dom. finns på ica mariehem så borde finnas på andra ica också.

Eric sa...

Lättmjölkspaket på 1,5 liter?

Anonym sa...

Testa Coop!