2009-01-01

Nyårsdagen -09

Att vakna med huvudvärk är egentligen inte något bra sätt att fira det nya året, årets första dag, nyårsdagen. Men det artade sig till slut. Fick en god kräftbakelse sen igår till lunch och panacotta som dessert.
Det kan man ju inte klaga på!

Senare blev det lite Ivanhoe som jag inte sett sedan de dagar då jag vare sig kunde förstå engelska eller läsa undertexterna. Äntligen föll bitarna på plats, annars var filmen ganska seg, men det var skönt att denna oreda av karaktärer och intriger jag haft i huvudet sedan 80-talet äntligen fick ställas tillrätta.

Nu under kvällen beskådade jag tioårsjubileumsprogrammet för Parlamentet (Siktar på tio år till), några fniss och påminnelsen om varför jag sällan kollar på programmet längre: skämten är harmlösa och gapiga.
Tio år till my ass!
Kan ni på tv4 inte låta någon argare och mer nyskapande stå för söndagsunderhållningen, så att femtiotalisterna sätter kvällstéet i halsen och jag får en anledning att skaffa en teveapparat?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kräftbakelse?!?!?!

Eric sa...

Ja, en bakelse med kräftor och en massa annat gött i!