2009-01-25

Ny handledare på projektarbetet

För en vecka sedan kändes mitt kommande projektarbete som intressant men inte så mycket mer än så.
Någon fällde i höstas den lite överlägsna kommentaren, när vi diskuterade projektidéer, att det ju är bra med ett projekt med en verklig förankring.
Och det är ju på sätt och vis sant, men samtidigt tycker jag att mitt projekt är det mest intressanta jag skulle kunna tänka mig att sätta tänderna i. Trots att jag, tvärtemot honom jag pratade med, inte hade något färdigt projekt någon legitimerad läkare hade tänkt ut åt en.

I veckan fick jag ett mail från min projekthandledare, han föreslog att jag skulle byta handledare. Detta skulle ju kunna vara något väldigt negativt för mitt projekt, att bli dissad av min handledare. Men så var inte fallet, för tydligen är det en person på institutionen som blivit ledare för ett projekt som är typ det jag håller på med, fast på riktigt, på riktiga patienter och med andra resurser. Jag har alltså helt plötsligt blivit inte helt ensam och det hela har utvecklat sig till något mycket intressant.

Jag kommer fortfarande göra mitt projekt enligt planerna, men med betydligt mycket mer verklighetsförankring.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju jättebra! Sjukt skoj. Är det neurokirugen nästa kanske?

Eric sa...

Tja, det beror på vad du syftar på.