2008-03-04

Student för en dag

Om ett tag kommer en gammal lumparkompis upp till Umeå för att vara "student för en dag", han ska prova på hur det är att plugga till civilingenjör och dessutom besöka mig (så klart).
Men i alla fall.

Idag tror jag att vi hade en tjej som var student för en dag.
Vilket intryck hon måste fått av hur det är att plugga till läkare, hoppas hon inte blev avskräckt. Trist föreläsning, tråkig labb och så kan hon ha hört mig svära väldigt högt när jag trasslade till det med encellsutstryk. Jävla bakterier. Idag blev jag trött på både dem och mig själv.

Våra utstryk är inte så färgglada som på bilden, på bilden vill de illustrera något med de olika färgerna. I verkligheten blir det några svårskådade streck. Nah!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nah! Om blivande läkarstudenter skulle få "testa-att-jobba-som-läkare-dag".. undrar jag hur många som verkligen skulle bli överlyckliga när de kommer in på läkarprogrammet..


Skriver www.metrobloggen.se/mormors

Aina sa...

Ifall bruden fortfarande är pepp måste hennes kall om inte annat vara mycket starkt, det är ju en fin sak.

Anonym sa...

Tjejen i fråga ska väl vara glad om hon ens kommer in på programmet.

Anonym sa...

Tur att man aldrig hade chansen till att vara "student-för-en-dag". Då skulle man nog aldrig sitta här som färdig civilingenjör ;)