2008-03-24

Arbete

Mitt blodtryck är inte bra ikväll, någon enstaka mätning ska man inte oroa sig över, men blodtrycket är inte bra ikväll.
Antagligen ingen fara. Men det får mig att känna mig alldeles för vuxen. Blodtryck.

Sug på ordet: Blodtryck.

Eftersom jag nu ikväll känner mig så vuxen har jag suttit i arbetsrummet i mina föräldrars hus. Det rummet var förövrigt mitt gamla pojkrum och det inreddes så snart det bara var möjligt om till arbets- och hundrum när jag flyttade. Det jag gjort i arbetsrummet har varit arbete, pappersarbete. Biomedicinstudenterna, som vad jag har förstått går termin fyra, ska få sig ett kompendium i histologi.
Det är ganska kul, det har kännts som om jag gett mig in på något dumt, men nu ångrar jag mig inte. Skulle vilja ha känslan att det fanns tid till sånt här på mina senare terminer. Men jag tror tyvärr inte det. Jag behöver nog all tid jag kan få till att trycka in allt vi måste lära oss.
Så måste man ju vara social också, förstås.

Inga kommentarer: