2006-10-28

Medicinska bastuklubben

Efter två dagar med enzymföreläsningar så är det skönt att sätta sig i en bastu och dricka öl och prata. Speciellt om det blåser kallt och snöar ute.

Som vanligt fick jag vänta på Niklas, som jag skulle sällskapa med till bastubadandet i Ålidhem, men vi kom iväg till slut. Och vi hann basta i ett par timmar. Vid elva stack vi till Villan eftersom det hade varit återsparkssittning där. En del folk från Termin 1 skulle annordna en sittning till faddrarna på Termin 2 eftersom de hade annordnat en insparkssittning åt oss under nollningen. Därav namnet återspark... tror jag, jag bryr mig inte så mycket.
Det viktiga är att det var trevligt och att jag dansade, omän dåligt. (Jag får skylla på musiken som var bedrövlig).

Farsans gamla blåa manchester-kavaj går verkligen hem häruppe. Jag har aldrig fått så många komplimanger över något klädesplagg tidigare som jag har fått nu... eller ska jag vara paranoid och tänka att folk är sarkastiska?

Inga kommentarer: