2006-10-22

Inte så välskrivet kanske

Det har varit fullt ös hela veckan känns det som. Komma tillbaka till Umeå med tåg halv nio på måndagsmorgonen för att direkt pallra sig iväg till föreläsningssalen, sen tentaplugga på kvällstid hela veckan fram till tentan på torsdagen.
Direkt efter tentan var det upprop till nästa kurs och så vidare.
Fredagen var rätt lugn, vi fick sovmorgon till kvartöver tio! Men på kvällen var det inflyttningsfest hos några kursare som nu bor i Mariehem, samma område som jag.
Dagen efter det var det lördag, alltså igår. Då var det tentafest på gång.. jag vill väl inte påstå att jag var i mitt esse men ändå. Det börjar bra med att jag kommer in på festen och har lite lågt blodsocker. Jag märker inte det i första taget, så jag hinner gå omkring och dryga mig lite*. Tillexempel så dissar jag en tjej i klassen när hon hälsar på mig, istället för att lyssna på vad hon säger så tjatar jag om en öppnare till min öl. Fy på mig!

Efter lite chips och choklad blir det bättre och snart bär det iväg till Umeås definitiva köttmarknad: Corona. Jag gillar inte stället egentligen, drar mest dit för att de andra gör det. Därinne fick jag allt utom vattnet gratis. När jag står i baren för att beställa in förfriskning tränger sig en snubbe före som visar sig vara rätt trevlig. Han gav mig en Heiniken.
Sen går jag till bordet mina kamrater sitter vid, där är det dags för sambuca. Först tänkte jag lite på min diabetes, sambuca är rätt sött, sen tänkte jag "Gratis är gott".
När nästa shotomgång kommer in blir jag lite orolig: "Det verkar som om vi ska gå runt och alla måste bjuda en omgång". Men man tackar ju inte nej... som tur är blir det inget mer, det är bra att inte dricka för mycket och jag hade inte haft tillräckligt med kontanter att bjuda alla på sprit heller.

Jag betalade 5 kronor för mitt vatten med en citronskiva i. Det andra kom jag undan gratis på, det känns lite gnagande dock, jag vet ju inte vem det var som stod för shottarna. Man vill ju gärna bjuda igen eller åtminstonde tacka för generositeten.

I torsdags fick vi äntligen den utlovade fotokartan. Visserligen sitter de flesta namnen på folket i klassen, men det är ännu några ansikten som inte fått något namn. Det ska fixas.

Nu ska jag plugga lite.


Jag vet inte om jag skrivit det tidigare, men i veckan kom den första snön. Det mesta är borta nu, men det såg ut att kunna bli riktigt fint här ett tag.





* När jag har lågt blodsocker så blir jag lite annorlunda i sinnet. Jag blir gärna lite snurrig och disträ. Dessutom händer det att jag pratar mer än vanligt och att pratet är osammanhängande.

Inga kommentarer: