2006-10-17

Så rätt

Mitt uppe i tentapluggandet kom något som kändes så otroligt bra. Vi fick träna lite tillämpad anatomi.
Jag kan inte säga att vi hann bli duktiga på de timmar vi höll på, men va skoj det var med perkussion, auskultation, inspektion och vad det nu var. Knacka varandra på ryggen, kolla reflexer, lyssna på lungor och känna efter ländkotor, sånt är så himla roligt. Jag vet inte vad det är som tilltalar mig med det här, men det har väl med hantverksmässigheten i det.
Med en massa anatomi att lära sig är det så himla skönt att stöta på lite såna här praktiska saker, som påminner en om varför man är här och att man har valt världens bästa utbildning. Kanske inte objektivt den bästa utbildningen, mer den bästa utbildningen i världen för just mig i alla fall. Det är så det känns. Whatever.

Vi fick dissikera lite slaktrester också, det var lärorikt, men jag vill inte påstå att jag tyckte det var skoj.

Lite jobbigt var det i förmiddags när jag först, på väg till skolan nästan glömmer mobilen och insulinet och sedan upptäcker att tentan inte är på fredag utan på torsdag. Där försvann en pluggadag ut i tomma intet och det som kändes lugnt känns inte längre så lugnt. Men det är lugnt.

I helgen när jag var hemma så hade jag inte tråkigt, men jag insåg att jag nog trivs jädrans bra häruppe i Umeå ändå. Konstigt.

Inga kommentarer: