2006-09-10

Riket

Det är lite skumt tycker jag.
Den senaste veckan har jag knappt haft tid att sitta vid datorn för att det har varit så mycket på gång. Men när jag väl sätter mig för att skriva om vad som vi pysslar med häruppe så kommer jag inte på ett skit att skriva. Det är som om alla intryck låsts in i ett valv någonstans långt bak i huvudet för att ligga där ett par år.

Igår hade vi i alla fall skattjakt på stan, det kommer jag ihåg. Det innebar att vi sprang runt och utförde uppdrag vi fick av våra faddrar. De som var i Umeå under lördagen den nionde september kanske märkte av en del flamsiga idioter i orangea t-shirts, det var vi.
Det var rätt skoj faktiskt och det gick rätt bra för mitt lag.

Efter skattjakten gick vi hem till en av gruppmedlemmarna i nollegrupp sju (den gruppen jag tillhör). Pannkakor inmundigades, alla drabbades av "paltkoma" och sedan satte vi gång att se på Riket/Riget. Lars von Triers program, inget annat.
Typiskt medicinstudentpyssel att titta på sjukhusserier. Riget är så skruvat så det kan knappt klassas som sjukhusserie, trots att det utspelar sig på ett sjukhus, men ändå!

Jag gav upp efter lite mer än en säsong, det fick liksom räcka med sex timmar av galenskap och Ernst-Hugo. Kom hem vid tre alldeles slut, MÜDE!

Idag ska vi planera något spex som vi måste framföra på ärtsoppesittningen på tisdag.

Inga kommentarer: