2008-12-14

Nu är det jul igen, nu har jag blivit av med öl igen

Det var som om mina byxor redan innan julfesten visste vad som stundade, för hemma hos Henke på fördrinken rök döskalleknappen. Det sa bara klick, sedan dess har jag haft lite viktkomplex.

Hursomhelst, min sill verkar ha varit ganska uppskattad, min mardröm hade ingen sanningshalt i sig (skönt).
Den andra maten var mycket god, delikat janssons, fin gubbröra, smaskig rödbetssallad (hemgjord och fräsch, fick dock lite klåda i munhålan vilket fick mig att inse att det var äpple i) och en kålrotslåda av rang för att bara ta några exempel.
Mozartkulor serverades till efterrätt!

Sedan skulle kaloriintaget omsättas i liv och rörelse. Det resulterade i pardans till höger och vänster och en hel del taktlöst bensvängande. Det var kul.

Klassens julfest var som helhet mycket, mycket bra!
Med ett men, vem fan var det som stal mina två starköl från kylen? På vägen hem insåg jag förvisso att jag inte var i något större behov av dem. Men vem i hela friden i min klass är en tjyv? (Dessutom är det andra gången som jag är på fest i Gröna villan och båda gångerna har jag blivit bestulen på öl).

Eller så var det bara tomten.

Inga kommentarer: