2008-12-06

Igår irrade jag mig fram till Yrkes- och miljömedicins korridorer för att bli förhörd utav en av lärarna på Miljömedicinkursen. Jag hade hört att det inte skulle vara särskilt svårt att klara denna muntliga prövning, men när ens framtid lite grann hänger på att få godkänt så blir det ändå lite spännande.

Väl på mannens kontor så pratade vi lite, han ställde någon fråga, jag började svara på den, sedan tog han över och svävade ut ganska ordentligt. Han berättade om miljömedicinen som ämne, den nya utbildningsplanen, u-landsproblematik och lite allt möjligt.
Det var ganska trevligt, även om det inte blev det där förhöret jag var lite rädd för. De flesta frågorna blev jag knappt förhörd på, han spann vidare på det jag sa så fort jag öppnade munnen. Bra tycker jag, för jag lärde mig en massa. Till exempel fattar jag äntligen(!) vad Harvesting innebär i dessa sammanhang. Ett begrepp som kom på en tentafråga som en av föreläsarna nämnt i förbifarten på en föreläsning, begreppet gick inte att hitta i kursboken eller något av kompendierna vi fick ut.

Godkänt fick jag och nu är jag behörig att läsa termin sex.

1 kommentar:

Ylva sa...

grattis!
snälla berätta om harvesting.