2008-12-31

Jullovsnytt

Jag var och tittade ett slag på mellandagsrean men gick tomhänt därifrån. Lyckades byta in en julklappströja mot en ganska rejäl slant dock, inte helt bortkastat alltså.

Men det känns som att det är för mycket folk som trängs, för många köer och för lite snygga kläder. Undrar om man ens sparar så mycket på rean, kanske skriver klädaffärerna upp tröjpriserna innan de stryker över dem och skriver i reapriserna som de facto inte är så bra. För det är i alla fall den känslan jag får ibland. Dessutom är det urplockat och jag undrar om de har lager med kläder som inte riktigt höll måttet under vanliga tider som man sedan på chans slänger ut i rea-tider. Inte så inspirerande.
Kanske är jag negativ.
Kanske stör jag mig för mycket på hysteriska svenskar.

Nu blev det inte något plagg att ta fotografera och skriva något ytligt modeblogginlägg om (det hade det nog inte blivit i vilket fall, men ändå!) men på Myrorna träffade jag och min vän på en möbelförsäljare som kanske kom att bli dagens höjdpunkt.
Vi tittade på en billig tvåhundrakronorssoffa som var ganska snygg, men framförallt bekväm. Försäljaren la sig i och började premiera en annan soffa, för 800, med grälla färger och som var ungefär lika bekväm (vi satt i den och kände nogsamt). Hade jag varit åtminstonde färgblind hade jag kanske kunnat ta den, om det inte vore för priset. Helblind kanske. Tvåhundrakronorssoffan var på alla sätt bättre, men försäljaren sa att om hans flickvän hade valt honom för att han varit snygg skulle hon inte valt honom.
Analogin blev lite skruvad när jag sa att tvåhundrakronorssoffan faktist var mycket billigare också.

Det blev ingen soffa till slut, vi var på myrorna för att titta på böcker och kläder.

Inga kommentarer: