2008-08-11

Bilder

I helgen jobbade jag mitt sista pass på sommarvikariatet, det känns lite tomt, men nya uppgifter hägrar. I fredags satte vi nämligen igång med att se på familjens diabilder. Eftersom storebror inte var närvarande började vi med år 1983 (mitt årtal). Vi hann fram till 1994 någon gång sent på lördagskvällen då det blev paus.
Mamma fyller år idag, fick en skanner (som dessutom kan printa foton), så min uppgift framöver kommer att vara skanning av diabilder. Det är några kassetter vill jag lova, men samtidigt stundar en tid av nostalgitrippar.

Jag är en sann nostalgiker, jag kan med viss nostalgi minnas någon gång jag var liten och fick en konstig, ganska behaglig känsla i magen när jag tänkte på saker som hade hänt tidigare i livet. På den tiden var ju ett år en evighet så det tog inte många år innan ett minne framkallade dessa känslor.

Inga kommentarer: