2008-08-30

Att vara helt åt helvete och helt rätt och att finna sig däremellan

Ett drygt dygn efter att man satte sin fot på Umeås perrong har man börjat att vänja sig så sakteliga (jag säger inte att jag är nära att vänja mig, snarare att jag i framtiden kanske gör det). Det är kallt ute häruppe. Det rök ur trutarna igår kväll när jag och Dynamiska duon promenerade mellan Tvistevägen och Carlshem. Bara en sån sak kan ge mig känslan av att befinna mig på helt fel plats. Sen att det tar så himla lång tid att ta sig någonstans om man skulle få för sig att hitta på något på annan ort.
På samma gång är det ju i Umeå mitt liv händer.

Hursomhelst, jag kom just på att jag inte nämnt kräftskivan, en av sommarens höjdpunkter. Två dagar innan jag skulle åka hem, jag hade tågbiljett bokad, fick jag en inbjudan till en kräftskiva på ett sommarställe. Efter en del vankelmodigt funderande så avbokade jag biljett (som jag ännu inte fått tillbaka pengarna för av någon konstig anledning) och bokade en ny senare avgång. Snålheten i mig gav mig lite ångest, för denna schemaändring skulle göra min Umeåresa betydligt dyrare, men så snart det blev dags för kräftskivan så försvann all tvekan. Det är inte ofta som jag känner att jag befinner mig på precis rätt plats, på rätt tillfälle och med rätt sällskap
Är väl inte så jävla mycket att skriva om, fast vedeldad bastu är ju helt okej!

Inga kommentarer: