2007-01-08

Bland muskelsjukdomar och köttmackor

Första dagen på vårterminen men inte första dagen på termin 2. Den terminen börjar inte förrän om ett par veckor och då kommer jag (och många med mig) iklä sig rollen som fadder. Det känns som om jag knappt fått av mig min nolle-t-shirt själv än.

Annars känns det ändå rätt bra. Tillbaka i sitt eget rum, jag klagar inte på huset och dess innevånare där i mitt barndomshem som jag besökte under jullovet, men det är rätt skönt att ha något helt eget och gå och skrota i.

När jag kom in genom dörren till korridoren var Petter redan där. Sedan tisdagen hade han varit ensam i korridoren. Två minuter efter mig kom Dennis. Ett tag senare kom Kerstin. Så nu är vi några här igen och blommorna mina överlevde min bortavaro.

Jag och Dennis inledde våran tillbakakomst med att sitta och slappa i teverummet framför, hör och häpna, MTV. Den kanalen kan man slå på och nio gånger av tio är det bara trams, den tionde gången är det bara dålig musik. Konstigt nog var det inget av det den här gången, alltså en logisk omöjlighet! Det var headbangers ball! Jag är förvisso inte helt insnöad på metal, men det är nog en av få genrer som jag kan sitta och njuta av att titta på längre stunder. Vi diskuterade musiken och fick se oss en riktig kannonvideo. Kommer inte ihåg vad bandet hette, hmm, låten hette i alla fall "Meat Sandwich"..... Efter 5 sekunders research har jag nu kommit fram till att gruppen heter GWAR och att videon finns att beskåda HÄR . Håll tillgodo.

Idag hade vi vårens första caseintroduktion och har nu kommit fram till Case X (X som i tio). Jag tror att det handlar och myasthenia gravis, nu efter bara lite funderande.
Det känns skönt att vara tillbaka i skolan, det känns skönt att få fortsätta beta av denna kurs och det känns skönt att jag har hyfsad koll på caset utan att ha behövt anstränga mig nämnvärt än. DOCK ska jag tillägga att jag för den skull inte ska sitta och slappa i veckan. Jag har en hel del att läsa på ändå.

Inga kommentarer: